Friday, September 14, 2012

Bangga Syukur

Tiada apa yang aku boleh berbangga
Walau aku punya keluarga yang bahagia,
Allah boleh membuat aku merana kerananya..

Tiada apa yang aku boleh berbangga
Walau aku punya anak-anak yang comel dan cerdik,
Allah boleh memanggilnya semula dengan hanya sedetik..

Tiada apa yang aku boleh berbangga
Walau aku punya kerjaya yang baik,
Allah boleh kembali menarik..

Tiada apa yang aku boleh berbangga
Walau aku punya harta satu semesta,
Allah boleh buat aku derita..

Tiada apa yang aku boleh berbangga
Walau aku punya segala,
Hanyalah pinjaman Allah sementara cuma..

Bersyukur aku
Dikelilingi mereka-mereka yang membahagiakan,
Dikurniai si comel yang sentiasa mendamaikan,
Diberi pekerjaan yang menyeronokkan,
Dilimpahi harta yang berpatutan,
Dan menikmati peluang untuk merasa segala kemanisan dan kepahitan..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PASSION FIGHTING FOR THE BEST

Daisypath Anniversary tickers

Aanisah Faqihah's

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Azra Farzana's

lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/NV8x