Friday, November 25, 2011

Kasih Sayang

GAMBAR MEMBERI SERIBU SATU CERITA


Gambar yang amat menyentuh hati dan perasaan.
Seorang anak yatim melukis gambar 'ibu'nya dan tidur bersama lukisan itu.
Ya Allah.. 
Kau berilah dia kekuatan dan limpahan kasih sayang..
Kau Maha Penyayang..
Amin..

Persoalan mula timbul..
Adakah anak aku akan begini apabila aku pergi meninggalkan dia nanti?
Adakah ada yang sudi menyambung dan memberi kasih sayangku pada dia apabila aku tiada nanti?
Adakah ada yang akan memeluk anakku untuk dia rasakan yang dia sentiasa dalam keadaan yang selamat?
Adakah ada yang akan mengucup dahi anakku semasa tidurnya?
Adakah ada yang akan meyuapkan anakku makan dan minum?
Adakah ada yang akan mandikan dan siapkan anakku setiap hari?
Sesungguhnya aku takut untuk terus memikirkan yang lain-lain tetapi aku redha akan ketentuanMu Allah..
Ya Allah..
PadaMu aku memohon..
Berikanlah keluargaku kesihatan yang baik..
PadaMu jua aku meminta berikanku perlindunganMu..
Panjangkan umur keluargaku Ya Allah..
Ya Allah..
Berilah aku kesempatan membesarkan dan memelihara amanahMu sehingga dia benar-benar bersedia..
Berikanlah aku kekuatanMu Ya Allah..
Hanya padaMu aku berserah..
Ya Allah Kau Maha Pengasih..
Maha Penyanyang..
Maha Pengampun..
Maha SegalanNya..
Amin..


Pesan pada diri..
Sekiranya ternampak anak-anak yatim..
Berikanlah mereka bukan hanya barangan material seperti makanan dan pakaian..
Tapi beri mereka pelukan dan ciuman yang jarang mereka dapat..
Malah amat diperlukan dan dirindui....


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PASSION FIGHTING FOR THE BEST

Daisypath Anniversary tickers

Aanisah Faqihah's

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Azra Farzana's

lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/NV8x